ממתק לפרשת ויקהל פקודי

ב"ה

 

ממתק לשבת פרשת ויקהל פקודי תשע"ה

 

פרופסור מכובד נסע פעם באוניה, הצמידו אליו אחד מנערי האוניה לשרת אותו, ביום הראשון הנער מגיש לפרופסור את ארוחת הבוקר והפרופסור שואל אותו, נערי החביב למדת פעם פסיכולוגיה? הנער אומר לא, מה זה פסיכולוגיה והפרופסור אומר לו פסיכולוגיה זו תורת חקר ההתנהגות וההבנה של מוח האדם, חבל שלא למדת את זה, הפסדת 25 אחוז מחייך,

 

***

 

למחרת הנער מגיש לפרופסור ארוחה ושוב שואל הפרופסור למדת גיאולוגיה? והנער שואל מה זה גיאולוגיה עונה לו הפרופסור גיאולוגיה זו תורת האדמות והימים והנער עונה לא למדתי, הפרופסור אומר לו חבל 50 אחוז מהחיים שלך בזבזת.

 

***

 

ושוב למחרת הנער פוגש את הפרופסור ששואל אותו אם למד גרפולוגיה, הנער שואל מה זה והפרופסור עונה תורת כתב היד של האדם ולבהלתו של הנער אומר לו הפרופסור 75 אחוז מחייך הלכו לאיבוד.

 

***

 

למחרת הנער מגיע לפרופסור ושואל אותו, אדוני הפרופסור למדת פעם שחיולוגיה? והפרופסור שואל מה זה שחיולוגיה? עונה הנער זו תורת השחייה בים, אומר הפרופסור לא למדתי והנער אומר לו חבל 100 אחוז מחייך בוזבזו כי אנחנו עומדים לטבוע…

 

***

 

פרשות ויקהל ופקודי אותם נקרא השבת, חוזרות על הציווי שכתוב בפרשות תרומה ותצווה. שם כתוב על כך שה' ציווה את משה לבנות את המשכן וכאן מסופר שמשה ציווה לבני ישראל והם עשו. אפשר לשאול למה התורה לא אמרה בפשטות "ויאמר משה לבני ישראל ככל אשר ציווה אותו אליהם, כן עשו בני ישראל". למה לחזור על כל זה פעמיים?

 

***

 

הסיבה שהתורה מאריכה במקום שלכאורה היה ניתן לקצר היא כדי ללמד אותנו את חשיבות המעשה, פרשיות תרומה ותצווה אמנם מאריכות בפירוט איך צריך להיראות המשכן ואיך עושים את כל הכלים והבגדים וכו', אך כל זה הא עדיין רק ידע תיאורטי למה שצריך להיות, בפרשיות ויקהל פקודי התורה מאריכה ומפרטת איך שבני ישראל עשו בפועל את הדברים,

 

***

 

כולנו יודעים במיוחד בימים אלו שלפני בחירות כמה קל לעמוד ולהצהיר על כל רשימות הדברים שמתוכננים להיעשות על ידינו אך סביר להניח שלאחר הבחירות לא נקבל כל שבוע סרטון חדש של מה שנעשה בפועל, התורה מלמדת אותנו את החשיבות הגדולה שיש למעשה ולכן כשעם ישראל בנו את המשכן בפועל התורה מקדישה לכך מקום מיוחד.

 

***

 

ולסיום, פרשתנו נפתחת במילים "ויקהל משה" ובהם יש מסר חשוב לכולנו כשרוצים לבנות בית לה' שתהיה בו השראת שכינה חובה עלינו להקהל ולהיות ביחד, מטבע הדברים תקופת בחירות היא תקופה שמפלגת ולא מוסיפה באחדות ישראל אך עלינו לזכור שאם אנחנו רוצים באמת לחזק את עם ישראל את ארץ ישראל ואת תורת ישראל זה יכול להיעשות רק על ידי השראת השכינה והיא תשרה בתוכנו בזכות האחדות.

 

שבת שלום

פורסם בקטגוריה חומש שמות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
394

מה דעתך?

עוד בחומש שמות