האם התוכנית "רמזור" קיבלה כסף כדי לשנות עלילה?

האם התוכנית "רמזור" קיבלה כסף כדי לשנות עלילה?

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד זכיינית ערוץ 2 קשת בגין חשד לתוכן שיווקי בסדרה "רמזור" | התוכן השיווקי שנבדק הוא לחברת ציוד הצלילה SEPA | בנוסף, נראה כי בקשת יש תוכן שיווקי נוסף גם ב"רמזור" וגם בסדרת הדוקו "אנשים"

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד זכיינית ערוץ 2 קשת בגין חשד לתוכן שיווקי בסדרה "רמזור", שפרק הסיום שלה ישודר הערב. התוכן השיווקי שנבדק הוא לחברת ציוד הצלילה SEPA. בנוסף, נראה כי בקשת יש תוכן שיווקי נוסף גם ב"רמזור" וגם בסדרת הדוקו "אנשים".

בעונה הנוכחית של "רמזור", מקום המפגש בין הגברים הוא סמוך לבריכת צלילה, ולא – כמו בעונה קודמת לדוגמה – במסלול רכיבה על אופניים. על גבי חולצות השחקנים נראה מדי פעם באופן מובלט המותג של חברת ציוד הצלילה SEPA. ברשות השנייה חושדים כי העלילה שונתה כדי שיתאים לעסקת תוכן שיווקי עם החברה.

עמית לוי, מנכ"ל SEPA, הבהיר בתגובה כי "לא מימנו כלום. השאלנו את הציוד למלבישה של התוכנית לפני הרבה זמן, כפי שאנחנו משאילים ציוד להרבה מלבישות. באים לפה פעמים רבות חברות הפקה ורוצים חליפות או ציוד. לא היה שום תשלום לתוכן שיווקי".

בתוכנית "רמזור" עלה חשד לתוכן שיווקי נוסף. הפרק האחרון עסק בתחום ההשכלה הגבוהה, כאשר בסדרה התייחסו בהומור ובזלזול כלפי מכללות או שלוחות של מוסדות אקדמיים מהעולם, לעומת אוניברסיטאות. בפרק גם צולמו קטעים באוניברסיטת תל אביב ושמה הוזכר בתוכנית.

בעוד התוכנית "רמזור" היא קומדיה ויש רבים הסבורים כי יש להתיר תוכן שיווקי בתוכניות בידור (ועדת כשר המליצה לאשר תוכן שיווקי תוך גילוי נאות), הרי שבתוכניות אקטואליה ודוקו הדעה הרווחת היא כי אין לאשר תוכן שיווקי.

למרות זאת, לקשת יש שיתוף פעולה מסחרי עם מותג הרכב אופל. במהלך התוכנית "אנשים" משודרת פינה שבה מרואיינים מנהלים בזמן שהם ישובים במשוב האחורי של הרכב. במסגרת הפינה נראים צילומי הרכב מזוויות רבות, למשל חישוקי הגלגלים, בדומה לפרסומת לרכב. לאחר שידורי הראיון מופיע תשדיר חסות של אופל, וגם מוזכר אתר האינטרנט של "אנשים" – שם יש פינה נרחבת "סיפורי מנהלים" עם כל הפינות שנעשו בשיתוף פעולה עם אופל, וכן לוגו של החברה.

מקשת נמסר בתגובה: “קשת מתנהלת באופן ישיר מול הרשות השנייה".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "מלבד האיסור בחוק, תוכן שיווקי מהווה הטעיה חמורה של הציבור, אשר בהיעדר גילוי נאות או סימון, נחשף ללא ידיעתו ובנוסף לפרסום המותר לפרסום מוסווה המשולב בתוכן המשודר. בנוסף, תוכן שיווקי מהווה פגיעה בזכות היוצרים ליצור תוכן עצמאי שאינו תלוי אינטרסים מסחריים. הרשות השנייה תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה כנגד מקרים של פרסום אסור של תוכן שיווקי במסגרת שידורי הטלוויזיה והרדיו המסחריים".

מקור: TheMarker

פורסם בקטגוריה מעניין ברשת, רמזור עונה 4, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
744

מה דעתך?

עוד במעניין ברשת