כמה עולה רכבת לשדרות? תלוי את מי שואלים

תשדיר שירות לקראת פתיחת הרכבת בשדרות

 

פרסומת רכבת ישראל- דקה לשמונה (ערוץ 2)

נמשך מחדל המידע בתחבורה הציבורית: הרכבת הראשונה לשדרות יצאה לדרך, אך לנוסעים לא נמסר מידע על עצם קיומה ונציגי השירות לא ידעו מה מחיר הנסיעה▪  ▪  ▪

היסטוריה בשדרות. לתחנת הרכבת הסמוכה לעיר הגיעה (יום ג', 24.12.13) בפעם הראשונה רכבת. הרכבת יצאה מתל אביב והגיעה לאחר 45 דקות.

תושבי מערב הנגב ייהנו אומנם מנסיעה חינם מתחנת שדרות לכל היעדים בארץ בשלושת החודשים הקרובים. אולם משרד התחבורה ורכבת ישראל לא טרחו לעדכן את הנוסעים במחיר הנסיעה, ומשרד התחבורה אף לא מסר שום מידע על אפשרות הנסיעה לתחנה החדשה באתר המידע לתחבורה ציבורית.

ניסיונות מצד News1 לברר כמה תעלה נסיעה מתל אביב לשדרות בצינורות הרגילים נענה בחוסר תשובה. ב"כל-קו" אתר המידע הממשלתי לתחבורה ציבורית לא זו בלבד שלא הופיע המחיר – גם עצם קיומה של תחנת הרכבת בשדרות אינו ידוע. מוקד המידע הארצי הטלפוני לתחבורה ציבורית שמספרו כוכבית 8787 לא ידע גם כן לתת מידע לשאלה ונציג שירות אליו הגענו גם לא הכיר את תחנת שדרות והפנה אותנו לרכבת ישראל.

באתר הרשמי של הרכבת עומד מחיר הנסיעה על… 0 שקלים. בשירות הצ'אט של רכבת ישראל לא ידעו להשיב מה המחיר, כך גם בשירות הלקוחות בפייסבוק של רכבת ישראל וכך גם נציגי מוקד המידע הטלפוני של הרכבת היו נבוכים מהשאלה.

גם בדוברות רכבת ישראל נראה שלא ידעו להשיב לשאלה והפנו אותנו למשרד התחבורה. דובר המשרד אבנר עובדיה מסר כי המחיר עומד כיום על 27 שקלים, אולם השר ישראל כ"ץ פועל בימים אלה להוזיל את תעריף הנסיעה לשדרות עבור כלל הציבור. הדובר לא השיב לשאלה מדוע מחיר הנסיעה אינו מפורסם לציבור.

בפועל, מי שביקש לנסוע ביומה הראשון של הרכבת לשדרות לא שילם 27 שקלים וגם לא נסע בחינם. הוא שילם 25.50 שקלים, מחיר הנסיעה לאשקלון – תחנה אחת לפני שדרות.

חוסר קביעת המחיר מנע מנוסעים שביקשו לטעון את כרטיסי הרב-קו שברשותם בחוזים (כרטיסיות ליותר מנסיעה אחת), פעולה שעשויה הייתה להוזיל את מחיר הנסיעה. זאת מחשש שטעינה במחיר של 25.50 שקלים לא תכובד בהמשך.

בתוך כך, התערבותו של ראש העירייה אלון דוידי ופעילותם של מתנדבי המרכז לזכויות חברתיות (מז"ח) בשדרות הביאה את משרד התחבורה להקצות תקציב להפעלת קווים ייעודים לתחנת הרכבת. בתכנון המקורי לא הוקצה תקציב להפעלת קווי אוטובוס ייעודיים אל הרכבת וממנה. הפעילות בעניין החלה לאחר שלמז"ח הגיעו תלונות רבות של תושבים הנוגעות לתפקודו של קו 1 של אגד תעבורה. בעקבות הפעילות תוגבר הקו בכ-5 אוטובוסים נוספים בשעות העומס בבוקר ובצהריים.

 עידן יוסף
>

שר התחבורה כ"ץ הודיע בנאומו כי כבר בימים הקרובים יחלו עבודות סלילת הרכבת מהתחנה בדימונה עד לפארק הילד, שם הרכבת תעצור.

כ"ץ אמר את הדברים יממה אחת אחרי שהערוץ הראשון החל לעבוד על כתבה ל"יומן" יום שישי לפיה הרכבת מדימונה תהיה רק תחנת ביניים לנוסעים ממרכז הארץ ומצפונה ל…אילת. כלומר, רכבת לאילת קום תקום.

על-פי התוכניות, עלות סלילת הרכבת וההוצאות הרבות הנלוות יסתכמו ב-23 מיליארד שקלים, לפי הערכה ראשונית. את המסילה תסלול חברה סינית, שממתינה לקבל אור ירוק לתחילת העבודות. על-פי מנכ"ל הרכבת בעז צפריר, עד היום נוסעים ברכבות ישראל כ-45 מיליון נוסעים בשנה בממוצע, כאשר הצפי הוא להגיע ל-50 מיליון בשנה וזאת לפני רישות כל המדינה ברכבות.

בראיון לערוץ 1, אמר ראש העירייה בני ביטון, כי רכבת מהצפון למרכז בואך באר שבע-דימונה-אילת היא כלכלית ועוד איך. "מעבר עיר הבה"דים לנגב מחייבים מסלולים חדשים ורכבות נוספות", אמר ביטון והוסיף כי "מאות אלפי חיילים ישתמשו בשירותי הרכבת, כאשר צה"ל מממן את נסיעותיהם". לדברי ביטון, הרכבת 'תעשה חשק' לאנשי קבע ואזרחים לעבור לגור בדימונה, שהיא עיר של חינוך, תרבות, רפואה וכו'. בנוסף, הכל ירוויחו מקיצור הטווחים עם סלילת המסילות והוספת הרכבות".

▪ עמוס שריג
פורסם בקטגוריה כל מיני, עם התגים , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
803

מה דעתך?

עוד בכל מיני